Hoy os muestro un detalle de la Spirantes spiralis, la única orquídea que crece en otoño y, por tanto, la última orquídea del año. Muy escasa en Alicante, sólo puede encontrarse en algunas localizaciones litorales del nordeste de la provincia. Suele habitar en claros de matorrales y herbazales, sobre suelos no muy secos. Sus pequeñísimas flores, de apenas unos 5-6 milímetros, se agrupan en forma de espiral a lo largo de una espiga que puede alcanzar los 30 centímetros de altura, aunque normalmente suelen ser mucho más pequeñas.
Dedicada a Genoveva, Rainer, Toni y Climent por el buen rato que pasamos fotografiándolas y a Cosme que tuvo que marcharse y se quedó con las ganas.
Dedicada a Genoveva, Rainer, Toni y Climent por el buen rato que pasamos fotografiándolas y a Cosme que tuvo que marcharse y se quedó con las ganas.
Saludos!
Gracietes Paco, eixa orquidea dificil de fotografiar, que es preciosa quant la mires en detall ... vaig tornar amb el encantador de mantis però ... encara no estic satisfet amb els resultats...
ResponderEliminarSalutacions Mestre
Impresionante el detalle de los bordes de los pétalos, ... una maravilla que como tú bien dices es casi endémica.
ResponderEliminarSaludos.
Joooo i a mi no me la dediques que em vaig quedar també amb les ganes d'anar!!! ;P
ResponderEliminarQuina coseta més bonica...dona la sensació de ser molt fràgil. La voré la próxima temporada.
Salutacions per a tots
Tens tota la raó, Laura, tú també tenías que haver vingut. Al menys no et va passar com a Cosme, que va vindre, les va vore i s'en va tindre que anar pitant sense poder fer cap foto... Salutacions!
ResponderEliminarMoltes gràcies mestre,si que em va donar ràbia no poder tirar ni una foto.
ResponderEliminarLa próxima serà.
Molt bon detall de la piramidalis,enhorabona per la foto.
yeee mestre gracies per tot.Saludacions
ResponderEliminar